Tensiunea normala a bateriei auto

 Câți volți ar trebui să arate o baterie încărcată la autoturism ?  Majoritatea covârșitoare a mașinilor folosesc o baterie formată din șase celule, dând un total de 12 V. Însumarea tensiunilor se realizează prin conectarea celulelor în serie. Prin urmare, există două tehnici de măsurare a tensiunii. În primul rând, puteți măsura tensiunea întregii baterii în ansamblu, iar în al doilea rând, vă puteți conecta la fiecare bancă individuală. A doua tehnică vă permite să identificați o defecțiune într-o anumită bancă, care poate subestima tensiunea întregii baterii în ansamblu.

Câți volți ar trebui să aibe o baterie complet încărcată la autoturism? Nu mai puțin de 12,6 V, până la 12,9 V. O astfel de baterie poate fi considerată încărcată complet, gata de utilizare. Dacă o astfel de baterie este pusă la încărcare cu curent continuu, apoi se va încălzi treptat și încărcarea sa nu se va schimba - după o perioadă lungă de timp, electrolitul poate chiar fierbe. Dacă se cumpără o nouă baterie de stocare, atunci tensiunea la bornele acesteia nu trebuie să fie mai mică de 12,4-12,5 V, ceea ce corespunde la 80-90% din încărcare. În mod oficial, o baterie cu o tensiune de 10,5 V este considerată a fi complet moartă - electronica de bord a mașinii nu se va mai putea alimenta în mod normal din aceasta.

Indiferent de câți volți ar trebui să arate o baterie încărcată, merită de asemenea luat în considerare faptul că nu poți duce bateria la o descărcare profundă. Valoarea de prag de 10,5 V este o stare destul de stabilă, tipică, în care bateria este conectată la un încărcător și reîncărcată cu daune minime. Dacă tensiunea scade sub 10,5 V, de exemplu, la 8 V, atunci o astfel de baterie este deja mai dificil de încărcat, iar durata de viață ulterioară a acesteia este redusă semnificativ. Tensiunea foarte scăzută indică ireversibil procese interne în bănci și adesea o astfel de baterie pur și simplu refuză să accepte o încărcare - este foarte descurajant să aduceți bateria într-o astfel de stare.

Câți volți ar trebui să arate o baterie complet încărcată dacă tensiunea este măsurată în stare de funcționare? Când bateria este încărcată de la un încărcător sau un generator de bord, i se aplică o tensiune de aproximativ 14,2-14,4 V. Tensiunea crescută este necesară pentru a depăși EMF intern al bateriei în sine, altfel curentul pur și simplu nu va curge in interior.

Important! Se consideră sigură scăderea nivelului de încărcare la 11,9 V. în care dispozitivele nu vor avea de suferit și nu există nici o deteriorare a proprietăților.

Nivelurile scăzute de tensiune cauzează probleme în vehicul. Munca demarorului devine dificilă, toate aparatele electrice din cabină funcționează și ele cu intermitență. Acest lucru afectează semnificativ performanța lor ulterioară, astfel încât nu puteți conduce cu o baterie defectă.

Cum se măsoară tensiunea bateriei auto

Puteți măsura acest indicator folosind un dispozitiv special - un multimetru. Este foarte usor atunci când lucrați cu electronice, așa că poate fi achiziționat de la cel mai apropiat magazin specializat... Se recomanda achizitionarea variantei electronice, ceea ce va crește precizia măsurării.

Important! Masurarea tensiunii cu Computer de bord mașina (diagnostica) este ineficientă. Adesea, astfel de sisteme greșesc, deoarece măsoară indicatorii indirect.

Există două metode de măsurare:

În primul caz, verificarea se efectuează cu motorul pornit. Multimetrul este conectat la ambele borne ale bateriei pentru a inchide circuitul. Ca urmare, dispozitivul afișează tensiunea curentă.

Cu motorul pornit, indicatorul variază în intervalul 13,5-14 V... Dacă tensiunea din dispozitiv este mai mare decât acest prag, atunci există o subîncărcare. În acest caz, generatorul funcționează într-un mod îmbunătățit, încercând să îl încarce mai repede.

Interesant! Tensiune înaltă când mașina a fost pornită, este firesc, pentru că după ce ai petrecut noaptea, bateria se putea descărca puțin.

Dacă tensiunea crește, atunci trebuie să așteptați câteva minute. Dacă indicatorul a scăzut la normal, atunci dispozitivul este în ordine. În caz contrar, este posibilă supraîncărcarea, ceea ce duce la evaporarea electrolitului.

Dacă acest indicator cu motorul pornit este mai mic de 13 V, atunci bateria este subîncărcată. Merită să ne amintim că verificarea se efectuează cu climatizorul, farurile și alte elemente ale sistemului oprite, care consumă multă energie. Dacă, în acest caz, indicatorul este scăzut, atunci dispozitivul își pierde resursele.

Important! Tensiunea joasă poate indica, de asemenea, o defecțiune a generatorului. Merită să verificați performanța acestui element, pentru care există metode speciale.

Verificare cu motorul oprit

Această metodă este mai comună, deoarece este destul de simplă. Dar are un dezavantaj - nu detectează probleme cu generatorul. Dacă sunteți interesat doar de tensiunea bateriei, atunci aceasta se justifică pe deplin.

Este necesar să măsurați indicatorul cu ajutorul terminalelor. Pentru aceasta, pe ele sunt plasate sondele multimetrului, circuitul este închis. Pe ecranul dispozitivului ar trebui să fie afișat la citire între 12,5-14 V... Aceasta este o tensiune normală, suficientă pentru funcționarea ulterioară a mașinii. Dacă indicatorul este sub acest prag, atunci există o incarcare insuficientă. Ca urmare, pot apărea probleme la pornirea mașinii.

Această metodă este cea mai simplă și cea mai eficientă, deoarece reflectă starea curentă a bateriei. Dacă nivelul de tensiune este suficient, atunci bateria se întoarce la locul său și se conectează la mașină. În caz contrar, este necesar să se determine cauza acestei stări.

Niveluri de incarcare a bateriei auto:

  • de la 12,4 V - de la 90 la 100% încărcare;
  • de la 12 la 12,4 V - de la 50 la 90%;
  • de la 11 la 12 V - de la 20 la 50%;
  • mai puțin de 11 V - până la 20%.

Important! Dacă încărcarea scade sub 50%, atunci aceasta afectează semnificativ funcționarea bateriei și o distruge. Este important să nu permiteți o astfel de reducere.

După determinarea nivelului, trebuie să începeți încărcarea bateriei.

Motive pentru descărcarea bateriei auto

Pot exista mai multe motive pentru descărcarea bateriei. Aici sunt câteva dintre ele:

  • bateria și-a consumat complet resursele;
  • defecțiune a generatorului;
  • curent de scurgere;
  • operarea neautorizată a dispozitivelor electrice când motorul nu este pornit.

De ce se întâmplă asta

Orice baterie are o anumită resursă, chiar și cu întreținere la timp. Bateriile moderne, în funcție de condițiile de funcționare, pot dura de la 3 la 7 ani. După expirarea acestei perioade, tensiunea bateriei vehiculului începe să scadă treptat. Acest lucru se datorează distrugerii plăcilor de plumb, care, din păcate, nu pot fi evitate în timp. Desigur, puteți încerca să restaurați bateria, dar aceasta nu va mai funcționa ca una nouă.

În cazul defecțiunilor generatorului, tensiunea de încărcare a bateriei mașinii sare, scade sau este complet absentă. În acest caz, bateria funcționează in modul de urgență, care poate duce nu numai la descărcarea sa, ci și la eșecul acesteia.

0 comments: (+add yours?)

Post a Comment

 
>